Speel zelf mee op de Olympische Spelen!

donderdag 3 april 2008

Vrouwen moet meer bier drinken


Brouwerijen hebben de laatste jaren vooral af te rekenen met een dalende bierconsumptie. Heineken wil vooral de bierverkoop aan vrouwen sterk vergroten. Vrouwen drinken niet meer dan ongeveer 15 procent van het bier dat in Nederland wordt verkocht. Doel is dat vrouwen over tien jaar 45 procent van de omzet van Heineken voor hun rekening nemen. Dat zou betekenen dat de jaaromzet van het concern ongeveer 30 procent stijgt. „Het aantal vrouwen dat nu pils drinkt is onacceptabel weinig”, zegt Herwin Van den Berg. Van Heineken Nederland. ‘Als ze student zijn of carnaval vieren, drinken ze wel veel bier, maar Heineken heeft nooit serieus de factoren aangepakt die bier voor vrouwen onaantrekkelijk maakt: smaak, geur en het fabeltje dat bier dik zou maken”, aldus van den Berg, die nog meer ambitieuze plannen heeft:

Geen opmerkingen: